Damgolf 2024

Alla tjejer och damer är välkomna att spela golf på måndagar. Du kan välja att spela 18 eller nio hål och om du inte vill tävla så kan du anmäla att spela sällskapsgolf. Spelar du 18 hål går du ut kl. 14.40 och spelar du 9 hål går du ut kl. 17.00. Du kan välja att spela från tee 45 eller 49.  Möjlighet till en gemensam fika efteråt finns genom anmälan i Min Golf och betalning via swish.

Damgolfen startar upp den 8 april och avslutas den 15 september.

Om du är ny och vill spela damgolf och önskar hjälp för att komma i gång, får du gärna kontakta någon i tävlingskommittén/damsektionen.

Medlems- och tävlingskommittén startar upp golfen med en Vårstart den 28 april, 18 hål, scramble, shotgun med dam- respektive herrklass. Damerna startar på hål 1–9 och herrarna från 10–18. Individuell anmälan, lagen lottas ihop.  Under tävlingen bjuds det på något lätt och efter tävlingen blir det prisutdelning samt en kortare information om vår verksamhet 2024.

Tävlingar, i år kommer vi att ha tre större tävlingar, Stegen, Damsignalen och Tekla flagg.

Stegen, spelas i tvåmannalag foursome match och spelas mellan tiden den 2 maj – 8 september. Spelplanen finns i damernas omklädningsrum. Finalen spelas den 8 september.

Damsignalen, singeltävling spelas den 26 juli, shotgun. Middag med prisutdelning efter tävlingen.

Tekla Flagg, singel/flagg tävling spelas den 15 september. Middag med prisutdelning vad gäller vinnarna av Stegen och av Tekla Flagg

Utbytestävlingar har vi med följande klubbar:
Sjöbo den 22 maj
Eslöv den 11 juni
Kävlinge den 18 juni
Bosjökloster den 19 augusti
Lund den 27 augusti
Romeleåsen den 10 september

Anmälan görs via Min Golf till respektive golfklubb.

Vad gäller damernas seriespel se hemsidan ”Tävlingar”.

Ta gärna kontakt med Medlemskommittén/damsektionen  om det finns frågor.

Bosjökloster GK

Bosjökloster 101